Janelly-2015.reismee.nl

Paaszaterdag.

We zijn in Ligny-le-Chatel. Klein dorp iets ten oosten van Pontigny. Althans, wel groot genoeg voor een behoorlijk Hotel: Le Relais St. Vincent.

Een beetje oude glorie, maar toch ook wel sjiek en, niet te vergeten een heerlijk bad, wat af en toe niet te versmaden is, zeker nadat we op het laatste stuk een bui hadden met stevige, superkoude tegenwind. Maar je begrijpt, we zijn alweer verkwikt en vergeten hoe heftig het was.

Zo meteen gaan we, zoals alle Fransen op Paaszaterdag, lekker eten en aandacht besteden aan het zo belangrijke samen zijn.

Het was weer een superfijne fietsdag. Eerst een heel lang stuk afwisselend langs het Canal du Nivernais en de rivier de Yonne! Wat een indrukwekkende rivier. We volgen hem eigenlijk al een heel eind, vanaf Vezelay. Nog zo'n 70 km vertoeven we de komende dagen in zijn/haar omgeving en dan komen we in het gebied van de Champagne.

De wijn uit deze regio is een goede Bourgogne, niet te vergelijken mwt die uit Beaune e.o., maar toch ook heel lekker en natuurlijk de Chablis. We zijn vandaag vlakbij de plaats geweest, die zo heet. Ook hebben we ruim tijd doorgebracht in Auxerre. Grote en indrukwekkende stad waar ook weer de Yonne de stad in twee delen scheidt. We hebben de indrukwekkende Kathedraal gezien en zijn door de oude binnenstad gereden, waar we weer veel oude vakwerkhuizen, in prima staat van onderhoud, hebben gezien. Ook hebben we heerlijk geluncht bij een gezellig restaurant, MAX. Het was een soort jazz café met een supergoede keuken. S avonds zou er ook levende muziek zijn, tijdens het Paasdiner, maar wij hadden ons Hotel al gereserveerd. Een ander stel, architect Oomen uit de Zandberglaan in Breda, ging wel met zijn vrouw. Grappig toch hoe je onderweg ineens mensen tegenkomt uit je eigen stad en met wederzijdse vrienden/kennissen. We gaan na het eten nog wel een en ander toevoegen, zoals de foto's, maar ook een paar bijzondere verhalen. A bientot!!! ????

maria and john

Ben vandaag begonnen met jullie reiverhalen te lezen.
Je bent al een eind onderweg en van alles gezien.
Prettige Pasen en een voorspoedige reis. Jullie genieten er van zo te lezen .Veel Liefs !

joopvdbranden@zeelandnet.nl

Allez....dat gaat lekker he? Een beetje zon een beetje regen. Na al dat zwoegen een drankje een hapje en plaatselijke gezelligheid,een lekker bad en een goed gesprek, het leven kan toch slechter zijn he !
Fijne Paasdagen en laat de wieltjes snorren!!!!!!!!
we leven vanuit Terneuzen mee.
Joop en Tineke.

sonja

Wat leuk allemaal om te lezen! Lekkere wijntjes drinken in de streek....
Genieten hoor. Gr????

Ria van de Heijning

Ondanks de regelmatige regenbuien en de wind blijven jullie optimistisch. Goed hoor! Veel plezier samen en een hartelijke groet uit Baarle-Nassau.