Janelly-2015.reismee.nl

We zijn in de Belgische Ardennen.

In Remoiville, vlakbij Bastogne. We logeren in Hotel: Le Moulin de Godinval.

Het is een vakantie/fietsers hotel, in the middle of nowhere. Zeer eenvoudig, met een vlaamssprekende matrone, dus prima geschikt voor ons. Het was weer een prima fietsdag. Prachtig weer! We hebben vanmiddag zelfs, behalve onze mutsjes en dikke handschoenen, ook de jassen uitgedaan. Dit jaar voor het eerst. De route was prachtig, maar er moest ook hard gewerkt worden. Klim na klim, waarvoor we al gewaarschuwd waren, maar na iedere klim komt meestal ook een afdaling, dus........ Komt altijd weer goed.

Vanmorgen lekker ontbeten na een, wat mij betreft, niet al te beste nacht. Kon de slaap niet goed vatten en als je dan ook nog ieder kraakje, iedere deur enz. in huis hoort, wordt het nog lastiger.

Desalniettemin, kon ik er na een goed ontbijt wel weer even tegen.

We waren snel in onze cadans en schoten lekker op. Voor we er erg in hadden, stonden we in Belgie, zo rond 13.00 uur. We hoopten daar iets te vinden om te eten, want de Franse dorpen, waar de laatste dagen doorrijden, hebben qua winkels en cafeetjes, weinig te bieden. Nou hebben we altijd wel wat bij ons, maar soms wil je even lekker pauze nemen. In Belgie was onze eerste bezienswaardigheid een lieflijk kasteeltje, vlakbij de Abdij van Orval. En natuurlijk vind je dan ook een Hotel-Restaurant. Heerlijk op het terras buiten in de zon en uit de wind gezeten en gegeten. Daarna hadden we zoveel energie dat we bijna tot Bastogne hebben gereden.

Nu zijn we best wel moe. We zitten beneden in een vrij koude hal onze blog bij te werken. Ik duik zo onder de wol en ik denk Jan ook nadat hij wat foto's heeft geplaatst. Doei!

Pim

Mooi, lekker slapen. En nu Bastogne Luik, de klassieker.
Nog een paar dagen dan ben je weeral in Nederland.

Bregtje

Jeetje, alweer in België! Goed gedaan jongens. En wat fijn dat de zon er was vandaag. Geeft een hele andere ervaring. Hopelijk slaap je goed vannacht. Dikke kus!

Jeannine

DE blauwe lucht doet wonderen, prachtige foto.s en zomerse temperaturen bij jullie hard labeur!
Geniet van dit prachtig stukje natuur.... het wordt zeker duwen maar.

Geniet van dit prachtig stukje natuur

Christine

Al in België, dat gaat snel. En gelukkig fietsen jullie niet meer in de regen. Ik zit weer elke dag te smullen van de verhalen. Sterkte bij het laatste stukje!