Janelly-2015.reismee.nl

Nog een extra dagje Belgie.

Net aangekomen in Mol. Best leuk, nog even zo'n dagje Belgie. Helaas wel minder mooi weer als gisteren, een stevige westenwind en zo nu en dan een buitje. We zijn daarom o.a. In Mol beland en dat is helemaal niet zo gek. Even installeren en dan kom ik terug.

We zijn er weer. Heerlijk gegeten in "de Onthaasting" (bedankt Joop). Het was er heel druk, we hadden niet gereserveerd, maar mochten toch aanschuiven. Inderdaad een aanrader.

Tijdens ons etentje kwamen Jan en ik tot de conclusie dat we deze keer, behalve een prachtige fietstocht, ook een soort culinaire route hebben gedaan. Zelden zo vaak zo ontzettend lekker gegeten en op de meest verassende plekken. We waarderen het enorm, maar raken er ook wel een beetje aan gewend...... Dat wordt straks wel afkicken.

Het begon vanmorgen al met een heerlijk ontbijt bij "Le Cloche", het restaurant aan het Vrijthof, dat het B&B beheert, waar we hebben geslapen (overigens ook een aanrader!). Het kon niet op: Jus d'orange, thee, omelet, warme witte en bruine broodjes, boterhammetjes en ontbijtkoek. Verder yoghurt en als beleg was er ham, kaas, worst, jam, hagelslag, appelstroop, choc. pasta enz. enz........ mijn liefje, mijn liefje wat wil je nog meer.

Sleutel afgegeven en weer en route. Deze keer met ons, voorbereide lijstje met knooppunten in de hand. Dit werkte uitstekend. We waren snel de stad uit, richting west en Belgie. De route was zeer verrassend, door dorpjes, natuurgebieden, bossen, langs een prachtig oud klooster/abdij, supermooi gerestaureerd, maar ook kilometers over het jaagpad, langs het Prins Albertkanaal. Jammer dat het weer niet optimaal was, maar ook deze keer genoten van alle plekken, waar we zonder deze onderneming nooit waren gekomen. Wat ons ook heel erg is opgevallen, is het grote verschil tussen Nederland/Belgie en Frankrijk.

Zodra we Belgie, vanuit Frankrijk binnenreden, viel het al op: Er wordt hier in de noordelijke landen heel veel meer, bijzonder mooie, grote en moderne nieuwe huizen gebouwd. Er is veel industrie en/of bedrijven/ondernemingen. De restaurants, de terrassen zijn gevuld. De centra hebben een breed winkelaanbod, terwijl er in Frankrijk heel veel plaatsen zijn, waar er zelfs geen basisbehoeften meer te kopen/verkrijgen zijn. Er is nog een en ander te verbeteren in Europa!

Voor we gaan slapen, wil ik nog even, ook namens Jan, kwijt hoe leuk we al jullie reacties vinden. We kijken er steeds weer naar uit. We begrijpen dat we ook veel stille volgers hebben en dat is ook al heel leuk om te zien, want we zien hoe vaak de verhalen zijn gelezen en de foto's bekeken. Heel bijzonder. Tot morgen!

Joop en Tineke

Amai zeg..... nou zit het toch nog een klein beetje tegen?
Slecht weer hebben jullie al genoeg gehad maar....morgen is het stukken beter en zullen de bandjes lekker zoeven richting Breda. Jullie kunnen nu lekker onthaasten in een leuke brasserie " de Onthaasting ,aan het Laar in Mol.
Dus haast je en goede trip morgen,de vlag hangt uit!!!

Chris en Ludwien

Gefeliciteerd Jan en Elly, jullie zijn er bijna, voor morgen nog even de schouders er onder. Succes.

Rob en Maria

Zo de laatste kilometers zet hem op, drink vanavond maar nog eens een lekker glaasje bier of wijn en dan kun je lekker dromen over de thuiskomst jammer dat we niet in de buurt wonen anders hadden we de echte vlag kunnen uithangen wij Rob en ik zijn enorm trots op jullie.Een grote knuffel voor jullie beide.

Sonja

Ja ja, bijna thuis.......Het was een stevig windje ja vandaag. Was ook op de fiets van Terneuzen naar Hulst maar....wind in de rug dus dat was lekker.
Succes weer voor de laatste kilometers!

Joyce en Frank

Ja, wij zijn van die ' stille' lezers, maar genieten nie tminder mee met jullie! al die mooie beschrijvingen van stille uitzichten, mooie huizen, maar vooral de mensen die jullie ontmoeten. wat een prachtige momenten en heerlijke belevenissen om mee te lezen. Pff en dan alweer bijna thuis! Geniet van de laaste dagen onderweg xxx

Pim

Zo, de laatste dag en mooi weer. Goede afsluiting. Ik ga zo met de mannen een rondje West Zeeuws Vlaanderen fietsen, ook een mooi gebied....koffie in de Roste Muus.
Jammer voor jullie dat het er weer op zit.Goede laatste fietstocht. Enne Jan fietst komende week toch wel naar Breskens mag ik aannemen.