Janelly-2015.reismee.nl

We hebben Maastricht gehaald!,

We zijn er. Leuk B&B om de hoek bij het Vrijthof, in de Bredestraat, voor de kenners van Maastricht. We gaan onzelf eerst verwennen met een lekker biertje.

Straks meer verhalen!

We hebben, na een wandeling door het centrum van Maastricht, heerlijk op het terras gezeten aan het Vrijthof om onze goede aankomst te vieren en zijn nu weer in onze B&B. Onder het genot van een wit biertje hebben we de afgelopen weken een beetje proberen te evalueren voor onszelf. In eerste instantie zijn we natuurlijk blij dat we gezond en wel en zonder ongelukken/vervelende ervaringen zijn gearriveerd, maar de boventoon heeft toch de rijkdom die zo'n tocht je geeft.

De prachtige routes die we hebben gereden, door zoveel onvergelijkbare landschappen, allemaal prachtig op hun eigen manier.

De verschillende steden en dorpen met hun prachtige gebouwen, oud en nieuw.

De geuren, kleuren, geluiden, het eten, de eettentjes, hotelletjes, Chambres d'Hotes, herbergen, pikniktafels, bushaltes, terrasjes onderweg enz. enz.

Maar wat ons het meeste bijblijft zijn de mensen. Hoe iedereen op zijn/haar eigen wijze invulling probeert te geven aan zijn/haar leven. De meesten met veel liefde voor datgene wat ze doen, voor de natuur, zorg voor dieren en niet te vergeten voor elkaar, voor de mensen. Ook hebben ze soms hun zorgen met ons gedeeld of vertelden ze hoe hun leven is verlopen. Dan krijg je vaak veel respect en waardering, want voor weinig mensen loopt het leven langs gemakkelijk, gebaande wegen en toch komen ze er, misschien mede daardoor, juist supersterk en bijzonder uit.

Een paar weetjes:

We hebben zo'n 75 uur op de fiets gezeten.

We hebben 1216 km gereden met een gemiddelde van 16,3 km per uur.

We hebben in 14 nachten op totaal verschillende plekken in allerlei bedjes geslapen en eigenlijk altijd goed.

Al met al was het weer heel erg de moeite waard. We zouden het zo weer doen.

Morgen gaan we nog wel even verder. We hebben een knooppuntenroute uitgezet van Maaastricht naar Breda. Om even af te kikken, maar vooral omdat we (samen) fietsen.

we maken nog een was.inst met dingetjes die we vergeten zijn en dan, waarschijnlijk over twee dagen, zijn we weer thuis, in dit geval in Breda.

Rob en Maria

Dikke vette proficiat de vlag hangt uit geweldig van jullie geniet er maar van.lekker biertje en heerlijk eten jullie hebben het verdient.
Heel veel groetjes van ons

ridaja@kpnmail.nl

Gefeliciteerd!

Chris en Ludwien

Geweldig, jullie zijn in Nederland. Geniet van Maastricht en als jullie nog een omweg willen maken, ben je van harte welkom in Oisterwijk.
Lieve groet.

Sonja

Gefeliciteerd, Nederland al weer gehaald! Super goed van jullie, petje af hoor. En de lente is begonnen dus jullie zullen wel lekker op terras gezeten hebben vandaag.....
Nu nog een 'klein' eindje naar huis. Succes en groetjes van ons.

joopvdbranden@zeelandnet.nl

Elly en Jan, Dat hebben jullie weer goed gefikst!!!
De lanan uit de paden in , de Franse ,Belgische en Nederlandese wegen met jullie vluchtig bezoek vereerd.
Die route kan niemand jullie meer afnemen en geeft weer een koffer vol herinneringen. Het leven is mooi, ook al is het op de fiets, of??? juist daarom.

proficiat.!!

Ria van de Heijning

Hoi Elly en Jan, Dat hebben jullie weer goed gedaan samen. Een bijzondere prestatie met fijne dagen waarin jullie veel gezien en beleefd en waarin het soms "pittig" fietsen was. Nu tijd om na te praten, foto's te bekijken en uit te rusten. liefs Ria vd Heijning.

Pim

Mooi, Nederland bereikt met veel nieuwe ervaringen. Deze kan van de bucked list af. Op naar de volgende reis want het blijft leuk en geeft je veel energie.

Charlotte

Fijn dat jullie er weer (bijna) zijn!

Ellen en Piet

Welkom in Nederland, wel een beetje nat vandaag, maar dat zijn jullie wel gewend. Proficiat voor het volbrengen van deze tocht, doen het niet na.
Ellen en Piet

Jeannine

Na het zwerven in het buitenland, terug in jullie land!
Tevreden, veel ervaringen rijker en ook voor de volgers een leuk avontuur.
Proficiat!
Zondag in Breda, daar genieten en dan....op de fiets naar Breskens?????????

Kees & Marleen

Wat een prestatie weer, de leuke reis verhalen op de voet gevolgt nog even en dan weer op eigen stekkie.

van harte Kees & Marleen