Janelly-2015.reismee.nl

De vergeten stukjes, oftewel wat we ook willen delen.

We zijn nu 9 dagen onderweg. Al met al een hele tijd, met weinig zon, veel regen en veel onvoorspelbare elementen, zoals:

vinden we een slaapplek?

en zo ja, waar komen we terecht?

Is er wel Wi-fi?

Zal alles wel goed gaan? (Hier en thuis?)

houden wij en onze fietsen het vol? Enz. Enz.

nou, zoals jullie hebben gemerkt, Wi-fi is er niet altijd, maar verder gaat het best wel goed.

jan en ik hebben net nog tegen elkaar gezegd dat het eigenlijk al zo gewoon lijkt. Wij samen op reis met de fiets. Dat wil zeggen dat we het als positief ervaren. Het gaat als vanzelf, maar we genieten natuurlijk wel van ieder moment en beseffen heel goed hoe bevoorrecht we zijn dat we dit samen mogen en kunnen doen.

wat de slaapplekken betreft, dat valt tot nu toe reuze mee, een groot verschil met vorig jaar, toen bijna alle Chambres d'hotes nog dicht waren en de Hotels ook niet al te welwillend. Daarnaast treffen we het enorm. Hele aardige gastvrije/sterke en bijzondere vrouwen die zelfstandig een Chambres d'Hote draaien. In "the middle of nowhere" . hotelletjes met een geweldige keuken, waar mensen uit de verre omgeving komen eten en.......... Het ook nog gewoon vinden. Wij ...... Super verrast en bijzonder tevreden. Het is nog nergens tegen gevallen, ook al hadden we soms een hele koude kamer, een toilet buiten, aparte bedden of een ouderwetse wollen deken ipv een donzen dekbed. De mensen maken alles goed. Een gastvrij onthaal, een super ontbijtje een goed gesprek, dat is waarover het gaat.

vanmorgen was onze gastvrouw een aardige vrouw van 70. Haar man is 10 jaar geleden aan kanker overleden. Ze heeft kinderen en klein kinderen, maar allemaal in Normandië. Ze blijft wonen waar ze woont, omdat ze een B&B heeft, maar vooral omdat haar man dit huis heeft omgetoverd van een bouwval tot een prachtig huis. Ze liep vanmorgen, speciaal voor ons de berg op (met een knie prothese) om vers brood te halen bij de beste bakker van het dorp, die toevallig boven op de berg zit.

We hebben geslapen in een hemelbed, in roze, gebloemde, oranje kamers, maar ons overal welkom en thuis gevoeld. Het is wat dat betreft steeds weer een hele bijzondere ervaring.

Morgen eerste Paasdag richting Troyes. We zijn heel benieuwd wat ons dat weer brengt. Liefs, Elly en Jan.

Rob en Maria

Wat een mooi indrukwekkend verhaal, ik ben erg onder de indruk van l hoe jullie ontvangen worden door de gastvrouw geweldig die vrouw heeft het zorgen voor in haar bloed, als jullie kunnen moet je dit nog lang blijven volhouden geweldig jullie zijn echte daiharts.
Groetjes en een een goede reis verder met mooi weer want het gaat beter worden de komende dagen.

jeannine

Een verhaal van twee positieve en bevoorrechte mensen.
Ook wij zijn dat!
Gezondheid is het belangrijkste.
Elly, het beste met je kinderen.

En nu... trappen maar.

Betty

Ik geniet dagelijks van jullie reisimpressies.
Bijzonder om een deel te zijn van de natuur; het weer in prachtige landschappen.

Zalig Pasen, all the best.

Pim

Volgens mij is het ultieme geluk van een goed relatie samen kunnen genieten van vakantie vieren. Je komt buiten je patroon en dagelijkse ritme en bent, zoals jullie met je fietstocht, op elkaar aangewezen. Fijn dat jullie het zo goed hebben samen!

Joost

In kerk hadden ze het niet mooier kunnen vertellen!
Het gaat over verwondering. Niets in het leven is vanzelfsprekend want veel dingen 'gaan we niet over' al denken we 'alles onder controle te hebben'. Het gaat erom wat je er van maakt met wat je gegeven is zoals die vrouw met de B&B in het huis gemaakt door haar man.
Veel plezier en goed trektocht verder.

Ria van de Heijning

Wat fijn dat jullie zo samen genieten van ieder moment.

gerard Zuyderhoudt

Beste Ellie,
Als je toon oomen nog een keer tegenkomt,wil je hem mijn hartelijke groeten doen.Het is een volle neef van mij.Kleine wereld .
goede reis jullie ook namens Ans
Gerard

Sonja

Weer mooi verslag, leuk om te lezen dat alles zo goed gaat.
Als nu het weer ook nog wat mee gaat werken is het helemáál top. Succes verder samen en vooral doorgaan met genieten.....