Janelly-2015.reismee.nl

Paaszondag!

We zijn in Troyes. Na dagen met regen eindelijk weer eens een hele dag zon. Dankzij een gure, harde noord-oosten wind, maar daar zul je ons niet over horen.

Vanmorgen een serieus Paasontbijt gehad in de prachtige eetzaal van Hotel les Relais St. Vincent. We wilden eigenlijk vroeg op de fiets zitten, maar dit konden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan. Warme croissantjes, gekookte eitjes, heerlijke jam en...... Alles werd naar ons gebracht, we hoefden alleen maar te smikkelen en te smullen. Wat heerlijk om zo verwend te worden. Daarna weer gepakt en gezakt op de fiets gestapt, richting Troyes. Het was behoorlijk fris, dus hadden we onze warme onderkleding, warme handschoenen en mutsje opgedaan en dat was geen overbodige luxe. De wind kon namelijk vrijelijk rondblazen, omdat het gebied, waar we doorreden heel open en vlak is. Heel af en toe een mini bos, waar we wat bescherming vonden, maar meteen daarna werden we weer zowat van de weg geblazen. Gelukkig toch heelhuids en goed op tijd aangekomen in Troyes. Blij verrast vonden we nog een kamer (de laatste) bij Ibis budget, 1 km lopen vanuit het centrum. Snel onze spullen geparkeerd (fiets weer eens gezellig op de kamer) en daarna lopend naar het centrum. De stad heeft ons heel erg verrast. We hadden natuurlijk geen idee, maar Troyes is een hele mooie historische stad met veel goed geconserveerde elementen, maar heeft ook prachtige moderne ontwikkelingen toegepast in goede balans met het oude deel.

Hoogtepunt waren zeker: een prachtig orgelconcert in de Kathedraal in het kader van het Paasfeest en........ Lekker eten in een eenvoudig grill restaurant met een goede ambiance en, hoe kan het ook anders, meteen contact met onze naaste Restaurantgasten. We hebben weer genoten.

Morgen gaan we op weg, nu naar de champagnestreek. Er is goed weer voorspeld en verder staan we weer open voor nieuwe verrassingen.

Ria van de Heijning

En echte verrassingsdag voor jullie vandaag in Troyes met zo'n prachtig concert. Veel fietsplezier verder.