Janelly-2015.reismee.nl

Changement de decor.

Arrive a Dun sur Meuse. Wi-fi is een beetje zwak, dus even kort: het was een superfijne fietsdag, mooi weer, prachtig landschap, lekker opgeschoten. Misschien tot later en anders tot morgen, zijn we in Belgie. ???? ,!!!

Heerlijk gegeten en natuurlijk veel te lang gekletst met de gastheer en gastvrouw, maar toch nog even een overzicht van de dag.

Vanmorgen na wederom een lekker ontbijt vertrokken vanuit Chalons-en-Champagne. We zaten aan de goede kant van de stad en konden er dus ook snel uit. Achteraf iets te snel, want we hadden niet meteen de goede route gevolgd, maar na kort overleg kwamen we er wel weer snel op.

Ik zei al dat het een prachtige fietsdag was. Alles zat mee. Alleen vinden we al dagen geen enkel cafe/restaurant om tussen de middag even te eten/relaxen. Gelukkig hebben we altijd wel wat te snacken bij ons. Brood, jam, kaas, ham, yoghurt, lekkere koeken van de bakker en natuurlijk altijd koud, maar ook heet water om koffie of thee te zetten. Geen echt probleem dus.

Smorgens koffie gedronken op een bankje in een kinderspeeltuintje midden in een dorp. Smiddags geluncht op een bankje voor de Mairie en in de namiddag nog even koffie gedronken en koeken gegeten op de trappen van een leegstaand huis tegenover de kerk. Iedere keer heerlijk in de zon.

De omgeving waarin wij vandaag fietsten is niet ver van Verdun. Dat wil zeggen dat we op deze route ook verschillende memorials zijn tegengekomen van de 1e Wereldoorlog. Deze oorlog heeft op verschillende manieren zijn sporen nagelaten, waarvan er nog heel wat zichtbaar zijn.

Onze Chambres d'Hotes is weer een fijn huis met bijzondere mensen. Er logeren ook nog 3 mannen (uit Uden) die een huis in de buurt aan het verbouwen zijn tot een vakantiehuis. We zaten met zijn zevenen aan tafel. Heerlijk gegeten, lekker bij de kachel. Nu tijd om te slapen, want morgen wachten nieuwe klimmetjes. Jan is al onder zeil en daarom komen de foto's morgen. Dan laten we weer weten hoe het verder met ons gaat.

Sonja

Tjonge, dat schiet op zeg.......

Rob en Maria

Elly en Jan wij hangen de Nederlandse vlag in onze fantasie voor jullie gereed geweldig wat jullie presteren sjapo.

Elly Ho

Wat gaan jullie snel . Kom je niet te vlug aan? Het lijkt heel heerlijk......Veel plezier verder. De Ardennen in. Zet je schrap.
Dag,dag, Elly

Charlotte

Wow wat schiet het op zeg! Succes met de laatste loodjes.
Liefs van ons